Tag pulsen på din hjertesundhed med en Hjertebooster Konsultation

Hos Omnia Clinic sætter vi hjertet i centrum og tager pulsen på din hjertesundhed

Med en Hjertebooster Konsultation arbejder vi ud fra et Functional Medicine perspektiv, og ser en stærk hjertefunktion som en integreret del af hele kroppens sundhed. Hjertet præsterer mest effektivt og risikoen for hjertesygdom reduceres, når kroppens systemer er i balance – når næringsstoffer optages effektivt, lipidniveauerne er i balance, inflammation holdes i skak, og energiproduktionen er optimal.

Med en Hjertebooster konsultation kombineres avancerede diagnostiske tests med en dybdegående vurdering af din kost, livsstil og kropsfunktion. Gennem ultralydsscanning af halskar, kan vi tidligt identificere forkalkninger, der kan indikere forsnævring af blodårerne. Arbejds-EKG og kondital giver os en vurdering af din hjertefunktion under belastning. Med en komplet kropsanalyse, vurderer vi vigtige parametre som fedtprocent, muskelmasse og knoglemasse for at forstå din kropssammensætning og eventuelle risikofaktorer for hjertesygdom.

Personlig livsstilsplan, der øger din hjertesundhed

For at afdække kroppens biokemiske balance undersøger vi også en række blodprøver, der analyserer dine kolesteroltal, blodsukker, vitaminer og mineraler, herunder vigtige markører som homocystein, som kan pege på skjulte risici for hjertesygdom. Vi går endnu dybere med vores mulighed for tilkøb af en Omega-3 Index-test og en omfattende Cardiovascular Risk Profile, der giver en avanceret vurdering af inflammationsmarkører og lipider. Se listen til højre over, hvad en hjertebooster konsultation inkluderer samt mulige tilkøb til undersøgelsen.

Efter konsultationen modtager du en personlig plan, der integrerer kosttilskud, livsstilsjusteringer og ernæringsmæssige anbefalinger, skræddersyet til at fremme din hjertesundhed. Ved at tage udgangspunkt i din krops unikke behov, hjælper vi dig med at skabe balance, reducere risikoen for hjertesygdom og optimere din hjertesundhed for et langt og sundt liv.

Hjertesundhed

Hjertebooster Konsultation

55 minutters konsultation v. læge Kristine Bissenbakker

Det får du:

• Kolesterolprofil: Total-kolesterol, HDL, LDL, triglycerider.
  • Blodsukkertal: Faste-blodsukker, HbA1c, faste-insulin.
  • Nyretal: Kreatinin, eGFR.
  • Vitaminer: B12, D-vitamin, Folat.
  • Mineraler: Magnesium, calcium, jern.
  • Inflammationsmarkører: CRP, ferritin og leukocytter.
  • Risikomarkør for hjertesygdom: Homocystein.

Se mulige tilkøb nedenfor.

Book din tid til indledende ultralydsscanning her

BEMÆRK: Efter du har booket din tid til ultralydsscanning, bliver du ringet op af klinikken, for en tid til efterfølgende lægekonsultation med Kristine Bissenbakker. Her kan der også aftales eventuelle tilkøb – se nedenfor.

Tilkøb: